[Hulajnogowe tricki] Tailwhip

2019-07-23
[Hulajnogowe tricki] Tailwhip
Tailwhip to jeden z podstawowych i najbardziej rozpoznawalnych tricków jakie można wykonać na hulajnodze. Choć wygląda imponująco to jest stosunkowo łatwy do nauczenia, a jego znajomość pozwoli na wykonywanie większej ilości ewolucji w przyszłości oraz łączenia je w efektowne komba. Wykręcenie prawidłowego tailwhipa wiąże się z wyskoczeniem razem z hulajnogą a następnie obrócenie podestu o 360 stopni i wylądowaniu w pozycji startowej. Brzmi prosto? Oto jak się do tego zabrać.            

Zanim zaczniesz upewni się, że masz wystarczająco miejsca na wykonanie triku, a w pobliżu nie znajdują się postronne osoby, które mogłyby wbiec pod koła. Pamiętaj również o ochraniaczach.   

Stań wygodnie na hulajnodze umieszczając "przednią" nogę (u większości osób lewa noga będzie tą przednią) z przodu zaraz za zwieńczeniem rączki, a drugą tuż przed tylnym kołem. Ułożenie nóg lewa z przodu, prawa z tyłu nazywane jest regular, odwrotna pozycja (prawa z przodu) nazywa się goofy.   
        
Następnie należy złapać rączki – pewnie, obiema rękoma oraz ugiąć lekko kolana. Ramionami stabilizujemy pozycję ciała oraz hulajnogi – będą odgrywały kluczową rolę przy wykręcaniu tailwhipa. Rączki powinny być ustawione na jak najbardziej naturalnej dla użytkownika wysokości, a ciało rozluźnione. Sztywne, napięte mięśnie będą jedynie przeszkadzać w odpowiednim skoordynowaniu lądowania.   
    
Odepchnij się kilka razy tylną nogą aby nabrać umiarkowanej prędkości – mniej więcej lekkiego truchtu. Jadąc zbyt wolno ciężej będzie utrzymać równowagę (trochę tak jak na nieruchomym rowerze), przy dużej prędkości z kolei ciężej będzie o precyzyjne wykonanie manewru. Po ostatnim odepchnięciu dostaw z powrotem nogę na deck. Nie rozpraszaj się i staraj się patrzeć przed siebie.
           
Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie próbując wykręcić tailwhipa w trakcie ruchu, spróbuj wykonać ten trick na nieruchomej hulajnodze. Pozwoli to skupić się na technice bez rozpraszania otoczeniem i samą jazdą. Minusem tej metody jest to, że trick należy wykonać natychmiast po umiejscowieniu obu nóg na decku, co nie zostawia czasu na przygotowanie. Dodatkowo jeśli boisz się, że hulajnoga wyjedzie spod nóg, możesz spróbować postawić ją na trawie – miękkie podłoże zablokuje ruch.            


Wyskocz najmocniej jak możesz, podciągając rączki tak aby hulajnoga również wzniosła się w powietrze. Podkul kolana aby jeszcze bardziej zwiększyć wysokość skoku. Im wyżej skoczysz tym więcej czasu będziesz miał na wykonanie tricku. Nie wystawiaj nóg przed blat – utrudni to precyzyjne lądowanie.         
   
W szczytowym momencie skoku palcami tylnej nogi "wykop" za siebie deck hulajnogi cały czas trzymając rączki. Blat zacznie cyrklować wokół własnej osi. Uważaj aby nie krzyżować nóg podczas wykopu, może to skutkować stratą równowagi a w efekcie – upadkiem.            

Użyj ramion aby wspomóc obrót. W tym samym momencie w którym stopy opuszczają blat należy przechylić lekko kierownicę i "pompować" ramionami w górę i dół. Kiedy deck zacznie wracać przechyl kierownicę w drugą stronę. Taki manewr, jeśli wykonasz go poprawnie, zwiększy prędkość obrotu hulajnogi. Ruch ramion powinien być subtelny i może z początku sprawić odrobinę trudności, ale można go przećwiczyć zwyczajnie podnosząc hulajnogę i obracając nią samemu stojąc na ziemi. Należy również pamiętać, aby w każdym momencie sztuczki ręce pewnie trzymały gripy.  
          

Podczas lądowania uważnie obserwuj miejsce w którym się znajdziesz. Uważnie obserwuj gdzie blat zakończy rotację. Odpowiednie zgranie w czasie ruchu nóg razem z rotacją ułatwi lądowanie oraz płynny powrót do jazdy. Podczas ćwiczeń należy zwrócić uwagę jak długo zajmuje hulajnodze pełen obrót, da to lepsze wyczucie kiedy trzeba przygotować się do lądowania.   
         
Ostatni etap lądowania polega na umiejscowieniu nóg z powrotem na decku hulajnogi co zatrzyma rotacje. Powinno to nastąpić tuż przed dotknięciem kół podłoża. Nogi powinny znaleźć się możliwie najbliżej miejsca w którym były podczas inicjacji tricku. Im więcej praktyki tym wcześniej możliwe będzie zakończenie pełnej rotacji, co z kolei otworzy furtkę do łączenia tailwhipa z innymi trickami takimi jak grindy czy stalle.          
  
Podczas lądowania bardzo ważna jest praca kolan. Uginając je w momencie zetknięcia kół z ziemią dodatkowo amortyzujemy "uderzenie" i zwiększamy równowagę. Jeśli w trakcie lądowania nogi zostaną ułożone zbyt prosto na decku może to sprawi, że siła pędu pociągnie użytkownika do przodu powodując upadek. Odpowiednie "zaparcie" się na hulajnodze będzie również kluczowe w momencie trenowania innych tricków, dlatego warto opanować je jak najlepiej już podczas nauki tailwhipa.            

Po skutecznym lądowaniu znowu należy przenieść wzrok na drogę naprzeciwko, odzyskać równowagę i, jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, gładko odjechać.            

Gratulacje! Właśnie skleiłeś swojego tailwhipa! Trenuj dalej aż opanujesz go do perfekcji a zobaczysz, że nauka pozostałych tricków przyjdzie znacznie łatwiej.  


Zapraszamy do największego sklepu z hulajnogami w Gdańsku, Trójmieście oraz na Pomorzu gdzie zakupicie hulajnogi wyczynowe, kierownice, kółka oraz inne akcesoria niezbędne do wykonywania tego sportu. Zamówienia można też składać przez stronę internetową. Wszystkie dostępne hulajnogi znajdziesz TUTAJ. 

Ride Palace
 

Politechniczna 9 
80-175 Gdańsk   

Zachęcamy do zadawania pytań, można to zrobić pisząc na: kontakt@ridepalace.pl oraz dzwoniąc pod 535 008 775.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel