HIC vs SCS vs ICS – Jaki rodzaj systemu kompresji wybrać do hulajnogi wyczynowej?

2019-07-31
HIC vs SCS vs ICS – Jaki rodzaj systemu kompresji wybrać do hulajnogi wyczynowej?
Systemy kompresji w hulajnogach, to najprościej mówiąc sposób zamocowania kierownicy, widelca i podestu, tak żeby razem współpracowały i tworzyły prawdziwą hulajnogę wyczynową. Trzy najbardziej popularne typy systemów kompresji w hulajnogach wyczynowych, to:
· HIC (Hidden Internal Compression)
· SCS (Standard Compression System)
· ICS (Internal/Inverted Compression System)  

Do czego służą konkretne systemy kompresji?
Każdy z rodzajów systemów kompresji ma swoje zalety w konkretnych zastosowaniach, jak i minusy. Jednym z najtrudniejszych pytań dotyczących użytkowania hulajnóg, jest właśnie pytanie o to jaki system kompresji należy wybrać. Postaramy się Wam jak najlepiej wytłumaczyć różnice w systemach i opowiedzieć o ich mocnych i słabych stronach. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu podjęcie decyzji o wyborze systemu kompresji, nie będzie już stwarzało takich problemów.  



System kompresji HIC
HIC był w zasadzie pierwszym systemem kompresji, zaraz po gwintach. Istnieje i jest stosowany od dawna nie bez powodu. Po prostu działa. To co musisz wiedzieć na temat HIC, to że składa się na niego bezgwintowy widelec z gwiazdkową nakrętką, bezgwintowy headset, podkładka i ponadwymiarowa kierownica ze szczeliną. HIC jest najprostszym spośród tych trzech systemów. To co należy zrobić, to przykręcić śrubę wewnątrz widelca, nasadzić kierownicę i sprzęt gotowy do jazdy. Jest dość mocny i rzadko się rozluźnia. Jeśli szukasz czegoś niezawodnego, łatwego i lekkiego, HIC będzie idealny.  

System kompresji SCS
SCS został zaprojektowany przez Andrew Broussarda, właściciela Proto Scooters. W tej chwili prawie każda firma produkuje tego typu systemy. SCS jest na pewno najtwardszym systemem kompresji tutaj. Najpierw zwróćmy uwagę na plusy dla jazdy. Jest superwytrzymaly. Z tym systemem nie musisz się bać, o jakiś luz na kierownicy, czy też zniszczenie jej szczeliny. Do tego wygląda bardzo pro i trzyma hulajnogę idealnie spasowaną. Z wad SCS, to jego waga – jest najcięższym systemem kompresji. Nie jest tak, że jest dużo cięższy od HIC, ale jednak trochę. Żeby dokręcić SCS jedyne co musisz zrobić, o wkręcić śrubę w gwiazdkę, włożyć kierownicę bez szczeliny do SCS i skręcić to - dokręcając po kolei, delikatnie wszystkie śruby, aż do pełnego skręcenia. Jeśli szukasz czegoś silnego, bardzo wytrzymałego i dobrze wyglądającego, to wybieraj SCS.  

System kompresji ICS
ICS jest bez dwóch zdań najlżejszym systemem kompresji. Jest też najsłabszym i najtrudniejszym w użytkowaniu. Na ten system składają się długa śruba ICS, standardowej wielkości kierownica, bezgwintowy widelec bez gwiazdowej śruby i bezgwintowy headset. Powodem, dla którego ICS jest uciążliwy, jest to, że aby go zacisnąć, musisz zdjąć przednie koło. Nie jest też zbyt wytrzymały, ponieważ jedynym elementem trzymającym wszystko razem jest ta długa śruba. Jeśli szalejesz na punkcie jak najniższej wagi i nie chcesz wydawać za dużo pieniędzy, to celuj w ICS.



Zapraszamy do największego sklepu z hulajnogami w Gdańsku, Trójmieście oraz na Pomorzu gdzie zakupicie hulajnogi wyczynowe, kierownice, kółka oraz inne akcesoria niezbędne do wykonywania tego sportu. Zamówienia można też składać przez stronę internetową. Wszystkie dostępne hulajnogi znajdziesz TUTAJ. 

Ride Palace
 

Politechniczna 9 
80-175 Gdańsk   

Zachęcamy do zadawania pytań, można to zrobić pisząc na: kontakt@ridepalace.pl oraz dzwoniąc pod 535 008 775.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel