Z czego zbudowana jest hulajnoga wyczynowa

2019-07-23
Z czego zbudowana jest hulajnoga wyczynowa

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że hulajnoga ma niezwykle prostą budowę i składa się z ramy i kół. W rzeczywistości budowa jest prosta, jednak hulajnogi wyczynowe składają się z wielu elementów, które mają znaczący wpływ na jazdę. Taka możliwość dobierania osobnych elementów pozwala na bardzo silną personalizację hulajnogi zgodnie z wymaganiami jakie przed nią stawiamy. W tym artykule postaramy się, przybliżyć Wam kilka podstawowych elementów, które składają się na kompletną hulajnogę wyczynową.  



Na hulajnogę składają się:
1.      Podest
2.      Widelec
3.      Stery
4.      Koła
5.      Kierownica
6.      Rączki
7.      Griptape
8.      Zaciski i systemy kompresji  

Podest (deck) – część hulajnogi, na której stoimy. Większość osób, które składają swoją hulajnogę właśnie z osobnych elementów zaczyna od decku. To na co należy zwrócić uwagę przy wyborze podestu, to przede wszystkim jego szerokość i długość.

Widelec (fork) – służy do dwóch rzeczy – trzyma kierownicę, dzięki czemu możesz skręcać oraz służy do trzymania przedniego koła. Dwa podstawowe rodzaje widelców: HIC/SCS oraz IHC. Mniejsza o rozwijanie akronimów, ważne żeby wiedzieć, że HIC/SCS pasują bardziej do kierownic większych, niekiedy ponadwymiarowych, a IHC pasuje do standardowych kierownic oraz aluminiowych.

Stery (headset) – łożyska/dystanse/osłona wszystko to po to, by kierownica obracała się jak najbardziej płynnie. Większość jest w pełni kompatybilnych z różnymi producentami. Większość produkowana jest z dystansami do widelców HIC/SCS, Widelce IHC oferowane są przeważnie z własnymi zestawami headsetów.

Koła – tego elementu chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Specyfikacje na jakie warto zwrócić uwagę: rozmiar kół (100mm, 110mm, 115mm, 120mm, 125mm), typ rdzenia (szprychowe, hollow, pełne), łożyska (mierzone przeważnie w skali ABEC). Koła muszł być kompatybilne z podestem i widelcem.

Kierownica – element, który służy do sterowania. To na co należy zwrócić uwagę, to wysokość, szerokość, materiał z jakiego jest wykonana (stal, tytan, aluminium), zwykły T-bar lub w innym kształcie, oraz to czy jest wygięta czy nie. Kierownica i widelec musza być kompatybilne. Wartym odnotowania jest to, że kierownice ponadwymiarowe, większe pasują do widelców HIC/SCS, a standardowe i aluminiowe do widelców IHC.

Rączki – miękkie gumowe elementy za które chwytamy. Nasuwa się je na kierownice. Elementy na które należy zwrócić uwagę: długość, grubość i miękkość.

Griptape – materiał zbliżony do papieru ściernego, który ma za zadanie stabilne trzymanie nas na podeście i zapobiegać ślizganiu się po nim. To na co należy zwrócić uwagę, to głównie długość.

Zaciski i systemy kompresji – element, który łączy i zabezpiecza kierownice z widelcem. Cecha, na którą należy zwrócić uwagę, to przede wszystkim obwód kierownicy. W przypadku zacisków, zaciski ponadwymiarowe (oversized) pasują do kierownic ponadwymiarowych i kierownic aluminiowych. Standardowe zaciski pasują do standardowych kierownic. Innym systemem jest SCS, który łączy w sobie mechanizm mocowania i system zabezpieczania kierownicy.



Zapraszamy do największego sklepu z hulajnogami w Gdańsku, Trójmieście oraz na Pomorzu gdzie zakupicie hulajnogi wyczynowe, kierownice, kółka oraz inne akcesoria niezbędne do wykonywania tego sportu. Zamówienia można też składać przez stronę internetową. Wszystkie dostępne hulajnogi znajdziesz TUTAJ. 

Ride Palace
 

Politechniczna 9 
80-175 Gdańsk   

Zachęcamy do zadawania pytań, można to zrobić pisząc na: kontakt@ridepalace.pl oraz dzwoniąc pod 535 008 775.

pixel